Wednesday, June 11, 2008

HaRga miNyak NeK la puLuT

2.70 seliter petrol di Malaysia..!!! agak mengejutkan bile PM mengumumkan harga naek 0.70 sen untuk petrol da 1.00 utk diesel...macam-macam spekulasi aku dengar dari media n mulut orang Malaysia kita nie..aku pelik macammane kite sebagai negara pengeluar minyak boleh mengalami masalah macam nie...salah siapa aku tak tahu nak menuding kat sape..samade kerajaan atau rakyat sendiri terpulanglah...yg pasti bile aku kerja dah ade kereta aku nak pasang tank NGV..baru gempaq..tapi langkah untuk berjimat cermat tetap diutamakan...kalo stakat nak p KL baik naik LRT atau Komuter..murah sikit..tak pon naek basikal..paling kurang penat je kan...!sebenarnya bukan kita aje kene berjimat-cermat, kerajaan pon sama..langkah memotong 10% elaun menteri memang patut pon...tapi cukup ke??aku rase 10% sikit sangat..kenape tak 30% trus..??kan dapat kurangkan beban rakyat secara efektif..susah sangat nak lepaskan duit kan???itulah orang sekarang pentingkan sangat duit tapi nyusahkan orang laen...lagi satu aku dengar golongan isteri menteri sekarang nie bile ikut suami p luar negara, die punye belanja bagai nak rak...dok kat hotel mahal je..dahla gune duit rakyat...tak sedar ke rakyat menanggung kepayahan..?sebab tu aku rase patut diletakkan kawalan perbelanjaan untuk isteri menteri sekarang nie...erm..ntahla..

No comments: